Novinky
Kdy budeme konečně létat ?
1. zmoudří-li lidé natolik,aby neporušovali daná pravidla
2. technika bude bezporuchová (kvalitní a bezpečná-s bezpečnostními prvky)
3.Když zvládneme závist a byrokracii - tlustoši a ti co se rádi předvádějí(Narcisáci)budou mít
velké Jeepy na zlost (rozum zvítězí nad mamonem a lidskou hloupostí)
--------Jenže to není všechno, co chce Suzuki v Tokyu předvést. Automobilka si oblíbila palivové články. Model Suzuki SX4-FCV je vybaven 80 kW palivovým článkem, který dodává dlouholetá partnerská společnost General Motors. Součástí pohonného ústrojí je pak také superkondenzátor, který zajišťuje funkci baterie, dále pak nádrž na vodík stlačený na 10 000 psi a také 68kW elektromotor. Testování auta na vodík momentáně probíhá v Japonsku.
Suzuki ale fušuje také do oblasti skútrů a elektrických vozíků. Elektroskútr Burgman je poháněn opět malým vodíkovým palivovým článkem společnosti Intelligent Energy, navíc je ale první na světě, který se může pochlubit také 700barovou nádrží na vodík. Elektrický vozík MIO pak netradičně bere šťávu z methanolového palivového článku.
http://www.hybrid.cz/test/elektromobilu-peugeot-ion........Peugeot nezaostává ...
http://www.hybrid.cz/naha-krasa-elektromotorka-mission-r - USA motorka na el.pohon
http://www.hybrid.cz/mycopter-reseni-pro-preplnena-evropska-mesta -
http://www.bd5.com/my5j.htm -nejmenší proudové letadlo ....
Zdá se, že poslední ročník L.A. design challenge spojují dvě věci - biomateriály a stlačený vzduch. Jezdí na něj i Volvo. Lehounká bugina vyrobená z celkem klasických kosmických materiálů (klasických v rámci téhle praštěné soutěže, samozřejmě). O pohon se stará motor na stlačený vzduch, který do nádrže hustí kompresory poháněné elektřinou z elektráren létajících několik set metrů nad zemí. Proti jiným konceptům je to celkem reálná představa.
-http://abc.blesk.cz/clanek/technika/10957/sileny-svet-aut-budoucnosti-male-rychle-futuristicke-zelene.html
Foto: LA Design Challenge
Vozík horské dráhy jako inspirace k designu auta? Takhle vznikla Honda Air. K pohonu jí slouží v tomto článku populární stlačený vzduch. U Hondy si ale dali na konceptu záležet. Celá karoserie auta, vyrobená samozřejmě z nejmodernějších materiálů a částečně také biomateriálů (bez auta z okurek a brambor se prostě v budoucnosti nehneme), je současně nádrží, což snižuje hmotnost auta a současně zvětšuje kapacitu nádrže. Inženýři k tomu ještě vynalezli nebo si spíš vymysleli systém, který umožňuje obnovovat tlak i za jízdy, a prodlužovat tím dojezd až na 160 km. Vzduch by měl jít "tankovat" z obyčejného stojanu na dofukování pneumatik, případně z domácího kompresoru. Palubní výbava se pak postará o dostatečné natlakování do nádrže.
Piaggio Aero se chlubí tím, že P.180 dokáže být díky špičkovému designu a trochu netradiční orientaci motorů směrem dozadu nejrychlejším letadlem ve své kategorii. K tomu se také se o třetinu zmenšuje potřebná plocha křídel a tím i hmotnost. Aerodynamické vlastnosti letadla snižují celkovou spotřebu paliva.
-
nebo - trápí vás komáři - http://vtm.zive.cz/aktuality/s-laserem-na-komary
Mít létající auto je asi snem každého, kdo uvízne v dopravní zácpě. Tento sen se však již brzy promění v realitu – koncem tohoto roku přijde na trh první sériově vyráběný kříženec automobilu a letadla – Terrafugia Transition. A vojáci nechtějí zůstat pozadu
Umožní vojákovi nést na svých zádech až 100 kilový batoh a přitom se v horském terénu ani nezadýchat. Tuto svoji schopnost neztrácí ani po vybití baterií. Snadno se nasadí, snadno sundá, neomezuje pohyb a díky modularitě je možné jej opravovat i v polních podmínkách. Nejlépe asi o možnostech nového zařízení vypovídá přiložené video:
http://www.lockheedmartin.com/…CVideo1.html
Nosíte těžké věci - 100 kg -není problém
přestěhovat .... jak - odkaz
Novozélandská firma Martin Aircraft Company zřejmě nezná úsloví, že kdyby Bůh chtěl, abychom létali, tak nám koupí letenky.
Vyrobila tryskový batoh, který lze opravdu prakticky využívat – stačí k tomu licence pilota ultralightů a výcvik u trenérů společnosti. Jediná omezení jsou hmotnost pilota (musí vážit mezi 63 a 108 kilogramy) a pochopitelně letecké předpisy.
a zase kola ??? http://vtm.zive.cz/aktuality/elektricka-kola
tak to bych mohl ...
Jedním z největších producentů elektrických kol a skútrů je dnes Čína. Po designové a často i funkční stránce je však tamní produkce mírně řečeno „problematická“. Kdo chce sehnat v obou ohledech zaručeně kvalitní výrobek, zamíří proto obvykle do Německa. Tamní konstruktéři se nebojí experimentů.
http://vtm.zive.cz/clanek/grace-mezi-elektromotorkou-a-elektrokolem
kolo či už motocykolo?
Netradiční dopravní prostředky pro ekologický pohyb po městě mají své kouzlo, a když jsme v rámci testování elektrické koloběžky X-Treme Electric 16 (test vyšel v čísle 03/09) brázdili pražské komunikace, australský student Anton Grimes z University of New South Wales nám kynul pravicí. Na palubě elektrického přibližovadla jsme totiž splnili jeho představu o pohybu po moderním velkoměstě. A musíme mu po zkušenostech v kombinaci elektroběžky a hromadné dopravy dát za pravdu. Máloco se jí dokáže vyrovnat. Nedostatky se samozřejmě našly. X-Treme Electric 16 byla hrozně těžká a poměrně velká, takže nastupování do tramvaje či nošení do schodů není nic pro křehké dívky. Designér Anton Grimes se to rozhodl vyřešit a přidat ještě něco navíc.
-Audi o novém konceptu říká, že je „ultralehký“, hmotnost dvoumístného prototypu však zatím nezveřejnila. Automobil, který vzdáleně připomíná český hadraplán, využívá moderních technologií. Zajímavostí je, že interiér je vyroben z uhlíkového kompozitu, který nese spodní rámy obou sedadel. Dále: Audi urban concept jezdí na kolech s průměrem ráfku 21 palců.
Uvnitř je prostor pro dvě osoby, sedí se nízko. Volant a dokonce i pedály si řidič může přizpůsobit dle své postavy. Další zajímavost: do vozidla se nastupuje vzadu výklopným víkem, přičemž střechu lze otevřít jejím posunutím dozadu.
Pohon obstarávají dva elektromotory e-tron. Zdrojem energie je lithium-iontový akumulátor. Jaký je dojezd na jedno nabití německá automobilka neuvádí.
-01 Mladý designér David Miguel Moreira Gonealves přišel s návrhem konceptu vozítka pojmenovaného Scarab. Jedná se o superkompaktní elektromobil, který může přizpůsobovat svůj tvar aktuálním potřebám provozu na silnici nebo ve městě.
Může být poháněn bateriemi, biopalivy nebo palivovými články. Je vybaven řadou senzorů, laserů a další elektronikou, která upozorňuje řidiče na blízkost chodců nebo jiných vozidel
-
Společnost VentureOne se přejmenovala na Persu Mobility a společně s tím představila nový typ vozidla, který nazývá ULV (Urban Life Vehicle). A přesně to je i jejich tříkolka Persu Hybrid, unikátní hybrid určený pro dva lidi. Dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za šest sekund, max. rychlost je 160 km/h, spotřeba je 3 l/100 km s tím, že ujede až 320 km čistě na elektřinu. Není divu, že oficiální stránky firmy jsou i v čínštině-!!!!!!!
-
-Společnost Zero Motorcycles ohlásila nový model svého elektrického motocyklu Zero X. Pohání ho elektromotor o výkonu 23 koní, váha motocyklu je neuvěřitelných 68 kg. Díky tomu může držet krok s nejnadupanějšími motorkami s klasickým benzinovým motorem. „Zero X 09 je další evoluční skok kupředu,“ řekl Neal Saiki, zakladatel firmy. Zaváděcí cena je stanovena na 7450 dolarů, tedy asi 150 000 Kč.
http://youtu.be/2TBndcBjQFM - odkaz na létací batoh - Jetpack....let v hangáru
http://youtu.be/h5NTDVXiTiI - video minivtrulník Mosquito
http://www.youtube.com/playlist?list=PLCD8E38833CD14C28
Náhledy fotografií ze složky Foto - Palivové články